Zoek een vraag

Hoe kan ik een rit verlengen?

Soms kan het voorkomen dat je later terug bent dan verwacht. In dit geval kun je, mits de auto daarna niet gereserveerd is, de rit verlengen. Dit kan terwijl de reservering nog loopt via de (mobiele) website of via de app (lukt dit niet, dan kun je ons bellen).

Via de website kun je de rit aanpassen op je Dashboard bij ‘Mijn reserveringen’. Daar klik je op ‘Wijzig’ achter de ┬áreservering die je wil wijzigen. Vervolgens klik je op ‘Wijzig reservering’ om de eindtijd van de rit aan te passen.

Via de app kun je de rit aanpassen door in het ‘Menu’ te kiezen voor ‘Lopende reserveringen’. Hier kun je door middel van een schuifbalk de eindtijd van de reservering wijzigen.

Bij auto’s met het label MyWheels Open wordt de verlenging automatisch doorgevoerd mits de auto daarna niet gereserveerd is. Bij een particuliere auto dient de verhuurder de verlenging goed te keuren.

Let op: als je nog in de auto rijdt wanneer de reservering al is afgelopen, dan ben je niet meer verzekerd via onze ritverzekering. Verleng je rit dus tijdig als dit nodig is.