Achter het stuur bij: het Rode Kruis

MyWheels6 februari 2024

MyWheels biedt voor ontzettend veel verschillende bedrijven een mobiliteitsoplossing. Elk bedrijf bezit een uniek verhaal en daarmee ook een eigen motivatie om gebruik te maken van deelauto’s. Die verhalen willen wij graag delen!

In deze eerste Achter het Stuur Bij: Rick Hollander van het Rode Kruis.

Het Rode Kruis maakt nu driekwart jaar gebruik van MyWheels, heeft meer dan 26.000 km afgelegd in deelauto’s (waarvan 51% elektrisch) en doen dat vanuit 12 verschillende standplaatsen. Hun favoriete auto is de Renault Clio, die net iets vaker wordt gepakt dan de Renault Zoë.

Wie ben je, wat doe je en waarom werk je bij het Rode Kruis?

Mijn naam is Rick Hollander en ik ben manager van het team crisisbeheersing. Ik werk bij het Rode Kruis, omdat ik het belangrijk vind om als mens iets te kunnen betekenen voor anderen. Er zijn mensen in nood. Mijn team houdt zich daar dagelijks mee bezig.

Waar maakt het Rode Kruis zich hard voor?

Hulp aan mensen in nood. Daar staan wij als Rode Kruis voor. Dichtbij, als je op blaren loopt bij de Vierdaagse. Als je je huis uit moet door een gaslek of als je in glas bent gaan staan bij een festival. Maar ook ver weg. Als mensen moeten vluchten voor geweld of als hun huis is weggevaagd door een modderstroom. Voor iedereen staan we klaar als dat nodig is. Met het grootste vrijwillig hulpverlenersnetwerk ter wereld is er altijd iemand in de buurt. Om te helpen als dat nodig is.

"Voor mijn team is flexibiliteit belangrijk, soms wel 24 uur per dag"

Rick HollanderTeammanager crisisbeheer bij Rode Kruis

Waarom maakt Het Rode Kruis gebruik van deelauto’s?

Ik maak met mijn team crisisbeheer nu gebruik van de deelauto's van MyWheels. Dit om ervoor te zorgen dat mijn medewerkers altijd mobiel zijn, zonder vast een auto aan te bieden in de vorm van bijvoorbeeld lease.

Voor mijn team is flexibiliteit belangrijk, soms 24 uur per dag. Ook als het openbaar vervoer niet rijdt. Het concept van deelauto's in combinatie met flexibiliteit is daarom een belangrijke keuze om voor MyWheels te kiezen bij snelle inzet van auto's.

Hoe deden jullie dat vóór autodelen?

De afgelopen jaren is 24/7 inzetbaarheid steeds belangrijker geworden. Voorheen lukte het om zoveel mogelijk met het openbaar vervoer te reizen en incidenteel via (kortdurende) lease/huur van auto’s.

Hoeveel ritten worden er inmiddels gemaakt in deelauto's?

Ons team is op dit moment de voorloper binnen het Rode Kruis, wij maken iedere week wel een aantal ritten. De afdeling Personeel & Organisatie heeft verduurzaming hoog op de prioriteitenlijst staan en wij gelden als testcase binnen mobiliteit. Wellicht binnenkort dus meer!

Is er iets wat je mist en graag toegevoegd ziet worden aan MyWheels?

Het zou fijn zijn om op nóg meer plekken auto's te hebben.

MyWheels Zakelijk biedt organisaties toegang tot het grootste elektrische wagenpark van Nederland zonder vaste kosten. Is dit ook interessant voor jouw organistatie? Zie mywheels.nl/zakelijk voor meer informatie.